ទំលាប់ទាំង៧ដែលនាំអោយមនុស្សធ្វើការងារមានប្រសិទ្ទភាពខ្ពស់
(7 Habits of Highly Effective People)
តាមរយៈលោក Stephen R. Covey បានបង្ហាញពី 7 Habits of Highly Effective People ទំលាប់ទាំង៧ដែលអាចធ្វើអោយយើងអនុវត្តន៍ការងារណាមួយបានសំរេច និង មានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ ។ ទំលាប់ទាំង៧នោះមានដូចខាងក្រោម ៖
ទំលាប់ទី១ គឺសកម្មមុន (Be Proactive) ។ ទំលាប់នេះតម្រូវអោយយើងមានចិត្តស្ងប់ មិនប្រត្តិកម្មរហ័សពេកនិងស្ថានភាពចំពោះមុខ ពោលត្រូវចេះស្រមៃ គិតពិចារណា មុននិងធ្វើអ្វីមួយ ។ ឧទាហរណ៍ អ្នកចង់បាននិទ្ទេសល្អ ដូចនេះកិច្ចការផ្ទះជាឱកាសដ៏ល្អបំផុតសំរាប់ក្តីស្រមៃរបស់អ្នក ។
ទំលាប់ទី២ គឺចាប់ផ្តើមពីចំនុចបញ្ចប់ក្នុងចិត្ត (Begin with the end in mind)។ ទំលាប់នេះតម្រូវអោយយើងចេះបង្កើត ឬ កំនត់គោលដៅដែលយើងត្រូវទៅអោយបានច្បាស់លាស់ ។ យើងត្រូវដឹងថាអ្វីដែលត្រូវធ្វើ ដោយសរសេរចេញនូវការងារទាំងឡាយដែលត្រូវធ្វើនោះលើក្រដាស់មួយគឺPersonal Statement ។
ទំលាប់ទី៣ គឺដាក់រឿងសំខាន់នៅមុនគេ (Put First things first) ។ បន្ទាប់ពីសរសេរបញ្ចីការងារដែលត្រូវធ្វើ នោះយើងត្រូវដាក់ការងារណាដែលសំខាន់ជាងគេយកមកអនុវត្តន៍មុនគេ ហើយបន្ទាប់មកអនុវត្តន៍ការងារនោះតាមលំដាប់លំដោយរហូតដល់គោលដៅ ។
ទំលាប់ទី៤ គឺគិតឈ្នះ ឈ្នះ (Think Win/Win) ។ បន្ទាប់ពីយើងចាប់ផ្តើមអនុវត្តន៍ការងារ នោះយើងត្រូវគិតពីផលប្រយោជន៍ដែលទទួលបានត្រូវតែសមស្រប និង ជោគជ័យ ពោលគឺមិនបង្កផលលំបាកដល់អ្នកដទៃដែលយើងក៏ទទួលបានផលនិងអ្នកដទៃក៏ទទួលផលដែរដើម្បីការសហការណ៍ថ្ងែក្រោយ ។
ទំលាប់ទី៥ គឺដំបូងស្វែងរកដើម្បីយល់សិមស្វែងយល់អោយច្បាស់នៅពេលក្រោយ (Seek First to Understand, Then to be understood) ។ ទំលាប់នេះគឺទាមទារអោយមនុស្សចេះទំនាក់ទំនងដែលយល់ចិត្តអ្នកដ៏ទៃដែលផុសចេញពីអារម្មណ៍និងបេះដូងយើង ពោលគឺស្តាប់ដោយប្រើភ្នែក ត្រចៀក និងចិត្តដើម្បីទទួលបាននូវពាក្យសំដីទាំងអស់ ហើយធ្វើការស្វែងយល់ពិចារណាអោយច្បាស់សាល់ ។

Genuine Listening: Doing It the Right Way



ទំលាប់ទី៦ គឺកំលាំងសហការក្រុម (Synergize) ។ មនុស្សធ្វើការងារអ្វីក៏ដោយមិនអាចសំរេចជោគជ័យបានតែម្នាក់ឯងឡើយ គឺទាមទារអោយមានការសហការណ៍ពីក្រុមការងារទើបការសំរេចចិត្ត និង ដំណោះស្រាយមានប្រសិទ្ធភាព ដែលនាំអោយការងារទទួលបានលទ្ធផលល្អ ហើយអាបង្កើនទំនាក់ទំនងល្អជាមួយសមាជិកក្រុមទៀតផង ។
វាមានលក្ខណៈសំខាន់ជាងគេ
ទំលាប់ទី៧ គឺសម្រូចរណារ (Sharpen the Saw) ។ ទំលាប់ដ៏សំខាន់ដែលតម្រូវអោយចំណាយពេលពិនិត្យឡើងវិញពីដំណើការនៃទំលាប់ទាំង៦ខាងលើថាមានប្រសិទ្ធភាពឬទេ ដើម្បីវាយតម្លៃ និង សំរេចចិត្តថាត្រូវបន្តរឺអត់ ។
វាទាមទារអោយយើងយកចិត្តទុកដាក់និងរៀបចំខ្លួនសំរាប់ការងារបច្ចុប្បន្ន និង អនាគត លើកត្តាសំខាន់ចំនួន៤ មាន សុខភាព សតិបញ្ញា ឬ ខួរក្បាល ជំនឿ និង ទំនាក់ទំនងសង្គម ។
ចូរចងចាំថាទំលាប់ទាំង៧ត្រូវអនុវត្តន៍តាមលំដាប់លំដោយពីទី១ រហូតដល់ទី៧ ដែលត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ននិងយកចិត្តទុកដាក់បំផុត ក្នុងករណីទំលាប់ណាមួយបរាជ័យនិងនាំអោយប៉ះពាល់ដល់ការអនុវត្តន៍ទំលាប់ទទៃទៀតបាន ។ ប៉ុន្តែបើអ្នកជោគជ័យលើជំហ៊ាននីមួយៗបាន នោះអ្នកនិងបានឃើញពីលទ្ធផលផ្លាស់ប្តូរថ្មីទទួលបានគួរជាទីគាប់ចិត្ត ។ ឯការកែប្រែការអនុវត្តបន្ថែមគឺអាស្រ័យលើអ្នក និង បទពិសោធន៍របស់អ្នកផ្ទាល់ ៕


តាមរយៈលោក Stephen R. Covey បានបង្ហាញពី 7 Habits of Highly Effective People ទំលាប់ទាំង៧ដែលអាចធ្វើអោយយើងអនុវត្តន៍ការងារណាមួយបានសំរេច និង មានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ ។ ទំលាប់ទាំង៧នោះមានដូចខាងក្រោម ៖
ទំលាប់ទី១ គឺសកម្មមុន (Be Proactive) ។ ទំលាប់នេះតម្រូវអោយយើងមានចិត្តស្ងប់ មិនប្រត្តិកម្មរហ័សពេកនិងស្ថានភាពចំពោះមុខ ពោលត្រូវចេះស្រមៃ គិតពិចារណា មុននិងធ្វើអ្វីមួយ ។ ឧទាហរណ៍ អ្នកចង់បាននិទ្ទេសល្អ ដូចនេះកិច្ចការផ្ទះជាឱកាសដ៏ល្អបំផុតសំរាប់ក្តីស្រមៃរបស់អ្នក ។
ទំលាប់ទី២ គឺចាប់ផ្តើមពីចំនុចបញ្ចប់ក្នុងចិត្ត (Begin with the end in mind)។ ទំលាប់នេះតម្រូវអោយយើងចេះបង្កើត ឬ កំនត់គោលដៅដែលយើងត្រូវទៅអោយបានច្បាស់លាស់ ។ យើងត្រូវដឹងថាអ្វីដែលត្រូវធ្វើ ដោយសរសេរចេញនូវការងារទាំងឡាយដែលត្រូវធ្វើនោះលើក្រដាស់មួយគឺPersonal Statement ។
ទំលាប់ទី៣ គឺដាក់រឿងសំខាន់នៅមុនគេ (Put First things first) ។ បន្ទាប់ពីសរសេរបញ្ចីការងារដែលត្រូវធ្វើ នោះយើងត្រូវដាក់ការងារណាដែលសំខាន់ជាងគេយកមកអនុវត្តន៍មុនគេ ហើយបន្ទាប់មកអនុវត្តន៍ការងារនោះតាមលំដាប់លំដោយរហូតដល់គោលដៅ ។
ទំលាប់ទី៤ គឺគិតឈ្នះ ឈ្នះ (Think Win/Win) ។ បន្ទាប់ពីយើងចាប់ផ្តើមអនុវត្តន៍ការងារ នោះយើងត្រូវគិតពីផលប្រយោជន៍ដែលទទួលបានត្រូវតែសមស្រប និង ជោគជ័យ ពោលគឺមិនបង្កផលលំបាកដល់អ្នកដទៃដែលយើងក៏ទទួលបានផលនិងអ្នកដទៃក៏ទទួលផលដែរដើម្បីការសហការណ៍ថ្ងែក្រោយ ។
ទំលាប់ទី៥ គឺដំបូងស្វែងរកដើម្បីយល់សិមស្វែងយល់អោយច្បាស់នៅពេលក្រោយ (Seek First to Understand, Then to be understood) ។ ទំលាប់នេះគឺទាមទារអោយមនុស្សចេះទំនាក់ទំនងដែលយល់ចិត្តអ្នកដ៏ទៃដែលផុសចេញពីអារម្មណ៍និងបេះដូងយើង ពោលគឺស្តាប់ដោយប្រើភ្នែក ត្រចៀក និងចិត្តដើម្បីទទួលបាននូវពាក្យសំដីទាំងអស់ ហើយធ្វើការស្វែងយល់ពិចារណាអោយច្បាស់សាល់ ។
Poor Listening: How NOT to Listen

Genuine Listening: Doing It the Right Way

Communicating with Parents

Seek to Be Understood

ទំលាប់ទី៦ គឺកំលាំងសហការក្រុម (Synergize) ។ មនុស្សធ្វើការងារអ្វីក៏ដោយមិនអាចសំរេចជោគជ័យបានតែម្នាក់ឯងឡើយ គឺទាមទារអោយមានការសហការណ៍ពីក្រុមការងារទើបការសំរេចចិត្ត និង ដំណោះស្រាយមានប្រសិទ្ធភាព ដែលនាំអោយការងារទទួលបានលទ្ធផលល្អ ហើយអាបង្កើនទំនាក់ទំនងល្អជាមួយសមាជិកក្រុមទៀតផង ។
វាមានលក្ខណៈសំខាន់ជាងគេ
ទំលាប់ទី៧ គឺសម្រូចរណារ (Sharpen the Saw) ។ ទំលាប់ដ៏សំខាន់ដែលតម្រូវអោយចំណាយពេលពិនិត្យឡើងវិញពីដំណើការនៃទំលាប់ទាំង៦ខាងលើថាមានប្រសិទ្ធភាពឬទេ ដើម្បីវាយតម្លៃ និង សំរេចចិត្តថាត្រូវបន្តរឺអត់ ។
វាទាមទារអោយយើងយកចិត្តទុកដាក់និងរៀបចំខ្លួនសំរាប់ការងារបច្ចុប្បន្ន និង អនាគត លើកត្តាសំខាន់ចំនួន៤ មាន សុខភាព សតិបញ្ញា ឬ ខួរក្បាល ជំនឿ និង ទំនាក់ទំនងសង្គម ។
ចូរចងចាំថាទំលាប់ទាំង៧ត្រូវអនុវត្តន៍តាមលំដាប់លំដោយពីទី១ រហូតដល់ទី៧ ដែលត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ននិងយកចិត្តទុកដាក់បំផុត ក្នុងករណីទំលាប់ណាមួយបរាជ័យនិងនាំអោយប៉ះពាល់ដល់ការអនុវត្តន៍ទំលាប់ទទៃទៀតបាន ។ ប៉ុន្តែបើអ្នកជោគជ័យលើជំហ៊ាននីមួយៗបាន នោះអ្នកនិងបានឃើញពីលទ្ធផលផ្លាស់ប្តូរថ្មីទទួលបានគួរជាទីគាប់ចិត្ត ។ ឯការកែប្រែការអនុវត្តបន្ថែមគឺអាស្រ័យលើអ្នក និង បទពិសោធន៍របស់អ្នកផ្ទាល់ ៕


No comments:
Post a Comment